Buddie

Buddie Ons winnende concept Buddie is een mobiele game voor kinderen tussen de zes en tien jaar om de sociale samenhang onder kinderen te versterken, in de klas en met vriendjes en vriendinnetjes. De essentie van Buddie is de veerkracht en weerbaarheid van kinderen te vergroten. Kinderen leren onderling emoties herkennen, hulp geven en vragen.…

RE:LINK

RE:LINK De hulpvraag komt voor uit de 18-/18+ problematiek. Door uitgebreid onderzoek is naar voren gekomen dat het aangaan en onderhouden van duurzame relaties bijdraagt aan het welzijn van deze doelgroep. Aanleiding en doel: RE:LINK is een offline serious game, ontwikkeld door Garage2020 in opdracht van de gemeenten Hellendoorn, Tubbergen en Dinkelland. Het spel is…

Compass

Compass what’s important for you(th)? Jongeren gaan steeds meer gebukt onder prestatiedruk, keuzestress en onrealistische verwachtingen. Compass helpt jongeren spelenderwijs weer richting geven op hun weg naar volwassenheid. De jongere generatie die nu volwassen wordt, heeft nog nooit zo veel te kampen gehad met psychische problemen, faalangst en het gevoel zich geen raad te weten met…

Samenredzaamheid

Klassenboekje Community building in het Basisonderwijs Ouders hebben het druk, dat is niet nieuw. Wat wel nieuw is, is dat ouders het drukker dan ooit hebben. De afgelopen 40 jaar zijn steeds meer ouders allebei gaan werken. Gezinnen voeden kinderen op in een maatschappij waarin alles kan en mogelijk is, en waarin alles móet. Naast…

Un poco loco

Un Poco Loco Un Poco Loco is een spel dat ontwikkeld is voor kinderen in regulier onderwijs om ze spelenderwijs bewust te maken van de beperkingen die andere kinderen kunnen ervaren. Ze krijgen een plaatsvervangende ervaring en leren tegelijkertijd vaardigheden aan om hier mee om te gaan. Met jongeren die zelf beperkingen ervaren (zoals kenmerken van…

Daten met Flora

Daten met Flora Een Virtual Reality game waarin jongeren leren hoe zij een dialoog aangaan met in dit geval Flora. Jongeren leren wat wel en niet handig is om te zeggen (en waarom). Daarnaast is de game ook gewoon leuk, door beloningen in de vorm van mini games zoals pingpong, basketbal en bowlen.   Jongen (17, ROC-student):…

Monnie

Ons Idee Monnie is een app waarmee bedrijven jongeren kunnen helpen om schulden te voorkomen. Jongeren zien pas dat ze een probleem hebben, als het te laat is. Uit gesprekken met jongeren blijkt hoe makkelijk het voor hen is om in relatief korte tijd een grote schuld op te bouwen. In Rotterdam hebben gemiddeld 2700 jongeren…

Verticale Groep

Onderzoek Uit klantreizen die we maakten met kwetsbare kinderen en jongeren bleek dat kinderen die het thuis zwaar hebben, vaak ook nog eens gepest worden op school. De klas werd door hen vaak ervaren als onveilig. Voor ons ontstond daarmee de uitdaging het thema pesten eens anders te bekijken! Grootste doorbraak hierin was accepteren dat…

Gripper

Het idee De game Gripper laat kinderen op een speelse manier over hun eigen situatie nadenken en geeft ze mogelijkheden en stimulans om zich te uiten naar volwassenen. Kinderen die te maken krijgen met jeugdhulp geven aan dat zij volwassenen vaak niet goed begrijpen en dat ze het gevoel hebben dat volwassenen hen ook niet…

Dippie

Het idee In opdracht van Garage2020 Rotterdam ontwierp Karlijn Simons (als meesterproef voor de studie International Lifestyle Studies van Fontys ACI) een kijk- en doeboek voor jongeren met lichte stemmingsklachten. Het aantal jongeren met depressieve klachten lijkt toe te nemen. In gesprekken met jongeren, die zelf een depressie hebben gehad, blijkt dat de zoektocht naar hulp…

Activi2

Ons idee Activi2 stimuleert moeders en dochters om dagelijks samen korte beweegchallenges te doen en zo sporten tot een onderdeel van hun dagelijks leven te maken. Wanneer meisjes naar de middelbare school gaan, stoppen ze vaak met sporten. Sporten is niet alleen goed voor de algehele gezondheid, het heeft ook voordelen voor de prestaties op…

Happy Hall

Het idee Happy Hall gaat uit van een simpel en herkenbaar uitgangspunt: een fijne thuiskomst kan een enorme invloed uitoefenen op je stemming. Door in de hal even te stoppen en passanten te vragen stil te staan bij hun stemming wil Happy Hall positieve verbindingen tussen gezinsleden versterken. Dit met als ambitieus einddoel het verminderen…

Uithuisplaatsingen voorkomen

Het plan Uithuisplaatsing van een kind is een traumatische gebeurtenis. Hulpverleners in de jeugdzorg doen er alles aan om dit zoveel mogelijk te voorkomen. Toch werden er in 2017 per 10.000 kinderen 121 kinderen uit huis geplaatst (tegenover bijv. 52 per 10.000 kinderen in Engeland). De Gemeente Amsterdam (afdeling Jeugd) en Garage2020 hebben in 2017…

Omgaan met scheiding

Het idee Ouders leren met Scheiding om te gaan door ze inzicht te geven in het scheidingsproces en het effect van hun handelen op het kind. Website: omgaanmetscheiding.nl Videopitch en presentatie Contactpersoon Dorith Frankfort d.frankort@oktamsterdam.nl

G-MOJI

Verbeter je gevoel met je smartphone als personal coach Lekkerder in je vel zitten door persoonlijk advies op een tijdstip dat het jou uitkomt en op de plek waar jij bent? Het kan met de G-Moji app. De app verzamelt passieve data en actieve data. Onderzoekers hebben slimme computermodellen ontwikkeld om jou op maat advies…

Live, Learn, Work, Play

Leefomgeving met inclusieve sociale infrastructuur Een Learning Campus als springplank naar de toekomst Live, Learn, Work & Play is een vernieuwende aanpak om jongeren van 17 tot 27 jaar in een gezonde en stimulerende omgeving verder op weg te helpen naar zelfstandigheid. Spirit en Fakton doen dit voorstel in het kader van de oproep van…

Ben jij een Baas ?

Video Pitch en presentatie Ben jij een baas from Gabriela Aguirrezabal ONS TEAM

Yuno

Welk effect heeft jouw spanning op anderen? Iedereen krijgt af en toe te maken met een spannende situatie, een moeilijk gesprek of een opdracht die net buiten je comfort zone ligt. En dan ervaar je spanning. Gelukkig is dat heel normaal en gezond. Maar wat nou als die spanning aanhoudt? Of als je veel vaker…

Het Buro

Vallen en opstaan Wij van het Buro geloven in mogen vallen en opstaan. Waar anderen in het MBO-1 onderwijs een groep onaangepaste, ongemotiveerde tieners zien, ziet het bureau een goudmijn aan jongeren die uitblinken vanwege hun levenservaring, doorzettingsvermogen, aanpassingsvermogen en betrokkenheid. Het Buro haalt eruit wat erin zit! Wij van het Buro geloven in mogen…

Soemva

Het idee SOEMVA is een vrolijk, fantasievol, laagdrempelig en interactief spel voor ouder en kind bedoeld om de ontwikkeling van de sociaal emotionele vaardigheden van 4 jarige kinderen te stimuleren. Waarom willen we de ontwikkeling van de sociaal emotionele vaardigheden van 4 jarigen stimuleren? Het spel bestaat uit 3 spel-onderdelen die dagelijks om en om…

Street Temptations

Het idee Wie wel eens een virtual reality bril heeft opgezet kan je vertellen dat je dan écht een andere wereld instapt. Voor even verplaats je je naar een andere plek zonder ook maar een stap te hebben gezet. Street Temptations maakt het voor jongeren in gesloten jeugdzorg+ mogelijk zich te verplaatsen naar situaties op…

Luna

Onderzoek “Om kwetsbare ouders zo te ondersteunen dat ze vrij en zelfstandig kunnen leven met hun gezin is de ontwikkeling van “Luna” de opvoedrobot gestart.” In ons onderzoek kwam naar voren dat een robotachtig apparaat unieke kwaliteiten heeft om op innovatieve wijze ouders te ondersteunen bij de opvoeding. Samen met de TU Delft onderzoeken we…

Kasteel Uilensteijn

Kasteel Uilensteijn is een digitale escaperoom. Kinderen leren (onbewust) sociaal-emotionele vaardigheden om weerbaar te blijven als ouders minder beschikbaar zijn, bijvoorbeeld door een vechtscheiding.